4FOTO #11: Vybíráme teleobjektiv

Vybrat teleobjektiv není vůbec jednoduché. Svou roli hraje řada technických parametrů i praktických aspektů. Nabízíme Vám 15ti minutového průvodce výběrem dlouhého skla.

Napište nám jaký používáte vy a proč.

Soubory ke stažení: MP4 HD verze  – MP4 SD verze  – MP3 verze.

29 komentářů u „4FOTO #11: Vybíráme teleobjektiv

  1. Ahoj,
    osobně používám C 70-200 4L bez stabilizace. Oproti neeLkovým objektivům je znatelně rychlejší při ostření, což při focení venkovního sportu v mém případě hodně pomáhá.
    Na běžné focení bych neměnil, přesně jak je uvedeno ve videu.. portréty, report z povzdálí apod. super a váhově snesitelné.
    Jediné v čem je bohužel příliš krátký je focení letadel, klasický spotting u letiště, kde lítá Airbus za Airbusem samozřejmě v pohodě, tam je 200 ohnisko skoro dlouhé, ale detaily vojenských i civilních letadel menší velikosti se fotí špatně. Občas zadaří https://lh6.googleusercontent.com/-i2DB_2D5qaY/UGMRj2qarYI/AAAAAAAAIoI/zjUFEhsuVCA/s799/IMG_0295.jpg ale není to pravidlem. A na delší, který by stačil nejsou zdaleka peníze 🙁 Snad dnes ve sportce nebo se najde nějaký dárce 😀

    Ještě mě napadá, že ve videu myslim nebyly zmíněny telekonvertory, které k teleobjektivům určitě patří, ale jinak super 🙂

    K.

  2. Ahoj Honzo a Romane,
    chci Vám oběma moc poděkovat za tento skvělý videocast. Mám focení jako koníčka a moc mi to pomáhá. Shodou okolností jsou povětšinou témata pro mne aktuální.
    Mnoho úspěchů a hlavně „Jen tak dál „!! Díky!

  3. Já osobně jsem před rokem koupil Tamron 70-300 VC USD. Měl jsem ho ze států za velice rozumný peníz a myslím, že jsem neprohloupil. Na focení motorsportu je dostačující a celkem slušný výsledek jsem měl i z hokejových zápasů. Do budoucna bych přemýšlel o třídu výš a to Sigma 70-200 2,8

  4. Kdyby Nikon oznamil 800mm se svetelnosti f2.8, jak muzeme slyset ve videu, tak by to byl svetovy unikat nejen parametry, ale i rozmery 🙂 Cili s dovolenim poopravim ten udaj na f5.6 😉
    Ja osobne pouzivam nejaky ten rok Nikkor 70-300 VR a to jak na indoor sport (ledni hokej), tak na venkovni aktivity, zejmena psy. Duvod je prosty – cena. Na firemni 70-200/2.8 nejsou finance a ekvivalent od Tamronu ci Sigmy nema moji duveru (na zaklade sprostredkovanych praktickych zkusenosti), co se rychlosti ostreni tyce, zejmena pak co se tyce predicke v rezimu AF-C. Toto, navzdory nizke svetelnosti, zvlada Nikkor 70-300 VR vyborne. Cili ne vzdy plati, ze svetelny teleobjektiv je vzdy rychlejsi a spolehlivejsi, nez nejaky levnejsi, mene svetelny, potazmo s vetsim rozsahem zoomu.
    http://img849.imageshack.us/img849/5705/malejretriever.jpg

  5. Až na ten vítr v mikroportech dobrý 🙂 Ne teď vážně, pěkný díl klucí. Díky. Jen pár slov z mého pohledu ohledně stabilizace. Ať už si koupím jakýko-li teleobjektiv, ten bez stabilizace je vždy levnější. Nástává tedy otázka, kdy koupit teleobjektiv se stabilizací a kdy bez. Já mám názor takový, že pokud převládá fotografování v interiérech (jak to zaznělo v tomto dílu), stabilizace má svůj význam neboť fotografujeme velice často z ruky. Jestliže převážně fotím krajinu nebo zvěř, finanční rozdíl za verzi bez stabilizace bych raději investoval do lepšího nebo přímo do profi stativu.

    • Díky moc za názor. Co se týče mikrofonů, už máme objednané chlupy 🙂 Co se týče stabilizace, tak každému vyhovuje něco jiného. V každém případě díky moc za osobní zkušenost a názor

  6. Pro Sony Alpha 350 jsem si před rokem pořídil Tamron 70-300 F4-5,6 Di VC USD (EISA Best Product 2011) a jsem absolutně spokojen. Rychlost, tichost, rozsah. Focení v interiéru s bleskem + ISO 400-800 = parádní nerozmazané fotky i na nejdelším ohnisku. Cena 9 500,- s DPH.

  7. Ahoj 🙂

    přiznám se, že váš podcast moc nesleduju, ale asi začnu 🙂 Trošku vylaďte vítr v mikrofonu, do sluchátek je dost nepříjemný 🙂

    Líbí se mi, že doporučujete i „horší“ skla a necpete hned každýmu 70-200/2,8 a 2,8 telata .)

    Jako puntičkář snad jen tolik, že ten novej Nikon je 800/5,6, né 2,8 a zoom s 2,8 exisutje i delší, než 200. Je to Sigma 120-300/2,8.

    Těším se na další díly!

  8. Nejvíc používám 17-55 světelnost 2,8 se stabilizací. Z teleobjektivů 70-200 2,8 bez stabilizace, tam to zabíjí dvojnásobná cena:-).
    S tímhle vyrážím na cesty a vystačím si. Vše od Canonu.

    Když potřebuju něco delšího, beru telekonvertor (2x přiblížení), případně mám ještě Sigmu 50-500 z bazaru. Ta nemá už tak dobrou světelnost (na ven dobrý), ale kupodivu má dobrou kresbu, dejme tomu do ohniska 450, pak už ztrácí…. Nevýhodou je právě vysoká hmotnost, takž ji beru fakt jenom když vím, že se jedná o jednorázovou akci a nebudu ji muset nosit pak 14 dnů na dovolené v batohu. Naposled jsem s ní dobře nafotil dostihy a závody dračích lodí na řece.

    A málem bych zapomněl, na focení lidí používám pevnou padesátku 1,8. Krásně lehounká a má tu nejlepší kresbu ze všech skel co mám.

    Postupem času zjišťuju že největší otrava jsou právě rozměry a hmotnost, takže na cesty balím úsporněji a úsporněji:-).

  9. V podstate souhlas, postupne jsem dosel ke kompromisu mezi mobilitou a rozumnou kvalitou pro Nikon FF:
    – prodal jsem 70-200F2.8 prvni generace (vaha a rozmery…)
    – poridil pevnou 300F4 (s TC1.4x mnohem lepsi nez 70-200F2.8 + TC2X a vazi zhruba stejne pri shodne svetelnosti, bez IS = pouze dobre pocasi)
    – poridil novy 70-200F4 (relativne kratka minimalni ostrici vzdalenost, lehky, velmi dobry stabilizator, opticky skoro jako F2.8)
    – na foceni „nevim ceho po meste“ staci 28-300mm (na D700 a D4 opticky jeste uchazejici, ale velmi flexibilni)

  10. Zdravím.
    Sice píšete, že telekonvertorům se budete věnovat někdy příště, neuškodilo by ale zmínit se o tom, že telekonvertory snižují světelnost objektivu a taky, že nejdou použít s každým teleobjektivem.
    Pro mne je to celkem důležitá informace, protože při výběru teleobjektivu raději upřednostním světelnost 2.8 s tím, že do budoucna si můžu pořídit telekonvertor a světelnost bude stále ještě snesitelná a ohnisko „delší“, místo toho, abych pořizoval další objektiv. Mohou se tím v budoucnu ušetřit finance a místo v brašně 🙂

  11. Ahoj, dlouho jsem vybíral tele pro svuj 5D II – přihledl jsem i k vašim radám zde, váhal jsem mezi sigmou 70-200 f2,8, C 70-200 F2,8 bez IS nebo F4 s IS nakonec jsem zvolil Canon 70-200 F4 s IS, protože hodně cestuji a vetšinou jen s přirucňím zavazadlem, takže váha je pro mne dost důležitá. Navíc clonu F2,8 byl asi stejně moc nevyužíval. Rychlost ostřeni proti sigmě je opravdu velká a kresba nad má očekávání. Myslím, že jsem vybral dobře. Za ty peníze super sklo. Zvažuji ještě convertor 2x abych mel v případě delší sklo. Máte zkusenost jaka bude rychlost ostření pak a o kolik clonových čísel světelnost klesne? Díky

  12. Pravě řeším teleoběktiv a váham nad nikon 70-200 f4 a 70-300 f4.5 5.6 rozdil cca 17 000 a nevím zda se mi vyplati tato investice chtěl sem požadat o radu ohnisko 100 navíc by se hodilo ale f4 taky hlavní pouzití na portrét vedlejši sport a divoká zvěř proto bych radeji 70-200 ale vyplatí se mi to?? nejraději bych bral něakeho hybrida 70-300 f4 🙂

  13. Dobrý den,
    měl bych k vám dotaz.Mám Canon EOS 600 D a potřeboval bych fotit papoušky ve voliérách.Zkoušel jsem to s různými objektivy,ale ne vždy se mi podařilo vymazat pletivo a když ano,focený objekt nebyl čistý.Mám objektivy 18-55 mm a 75-300 mm.Byl bych Vám vděčný za radu,

    S pozdravem Jarda V.

    • Potrebujete dosahnout minimalni hloubky ostrosti a pletivo dostat co nejdal od mista zaostreni. Takze z vasi vybavy rozhodne 75-300, prijit co nejbliz k pletivu, pouzit co nejdelsi ohnisko a co nejmensi clovu. Uprimne? Idealni objektiv pro takovyto styl foceni je treva 200/1.8 od Canonu nebo aspon 70-200/4

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..